Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Hızlı Demiryolu Hattı Temel Atma Töreni için Iğdır’da bulunan Bakan Uraloğlu, hattın güzergâhına ilişkin şu bilgileri verdi:
“Kars’tan Tuzluca, Iğdır, Aralık, Dilucu, oradan Nahçıvan ve oradan meşhur Zengezur Koridoru ve ardından Azerbaycan ile devam edecek.”
Uraloğlu, projenin büyüklüğüne dikkat çekerek, “Dış kredisi imzalandığı için finansman problemi yok. 2.4 milyar dolarlık bir proje. Türkiye’de iki güçlü firmanın konsorsiyumu ile yapılacak. 43 kilometrelik bir hat” dedi.
Demiryolunun sıfırdan inşa edileceğini kaydeden Uraloğlu, “Çoklu noktadan girilecek, köprüler, viyadükler, alt ve üst geçitler olacak. Burası ana şantiye olmakla beraber 4 ila 5 yıl iyi bir süre. İddiaları ortaya koyup gerçekleştiriyoruz” ifadelerini kullandı.
Projeyle sağlanacak imkânlara değinen Bakan, “Türk dünyasına daha kestirme ve daha güvenli bir yol sağlayacak. Normal zamanlar için yaptığınız planlamalar olağanüstü zamanlar için de hem alternatif olmuş olacak. Yaklaşık 5.5 milyon yolcu taşıma kapasitesi olacak 1 yıl için” dedi.
Hattın önceliğinin yük taşımacılığı olacağını belirten Uraloğlu, “Bizim tarafta aslında bir kara yolu hattı gerekli değil çünkü zamanında yapmıştık. 160 km saat hıza sahip olacak. Burada birinci öncelik yük taşımak hızdan ziyade. Böyle bir koridorda esas ticaret” diye konuştu.
Demiryolu çevresinde üretim merkezleri ve lojistik alanların oluşacağını ifade eden Uraloğlu, “Biz sadece Türkiye’den bir yük geçsin istemiyoruz, biz aynı zamanda bu demiryolu çevresinde üretim merkezleri açılsın. Lojistik merkezleri kurulsun istiyoruz. Buralar istihdam potansiyeli olan yerler” açıklamasını yaptı.
Avrupa’nın uygulamaya başlayacağı karbon vergisine de değinen Uraloğlu, “Önümüzdeki yıldan itibaren Avrupa karbon ayak izi vergisi almaya başlayacak. En çevreci mod demiryolu” dedi ve ekledi: “Amaç ticaret, Çin’den çıkan bir trenin orta koridordan geçerek Londra’ya kadar gitmesi hedeflenmektedir.”