SSB Başkanı Haluk Görgün: KAAN’ın Motorları Konusunda Tek Bir Ülkeye Bağımlı Değiliz, Üretimde Bir Gecikme Olmayacak

Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, Milli Muharip Uçak KAAN ve yerli motor geliştirme çalışmalarının takvim doğrultusunda devam ettiğini, uçağın geleceğinin hiçbir şekilde tek bir ülkenin motoruna bağlı olmadığını belirtti.

h4 { font-size: 24px !important; } Print Friendly and PDF

Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, savunma sanayiinde temel hedeflerinin tam bağımsızlık olduğunu vurgulayarak, “Hiçbir zaman tek bir kaynağa bağlı kalmadan, alternatif tedarik ve geliştirme seçeneklerini eş zamanlı olarak planlıyor ve uyguluyoruz. Böylelikle hem teknolojik bağımsızlığımızı güçlendiriyor hem de teslimat sürekliliğimizi güvence altına alıyoruz” dedi.

Motorda Tam Bağımsızlık için Atılan Adımlar

Görgün, kara araçlarında TUNA, UTKU ve BATU motorlarının testlerinin sürdüğünü, insansız hava araçlarında PD170, PD200 ve PG50 motorlarının kullanıldığını, GÖKBEY helikopterinde milli TS1400 turboşaft motorunun sertifikasyon testlerinin devam ettiğini ifade etti.

Füze ve mühimmatlarda ATMACA ve SOM için KTJ3200, ÇAKIR için KTJ1750, KARA ATMACA için KTJ3700 motorlarının başarıyla geliştirildiğini belirten Görgün, deniz platformlarında da LEVEND, Marin X7 ve MAVİ BATU motorlarının devreye alındığını söyledi.

Jet motorları konusunda da önemli yol katedildiğini kaydeden Görgün, “ANKA-III için geliştirilen TF6000 turbofan motoru başarıyla çalıştırıldı, KIZILELMA için TF10000 geliştirme çalışmaları sürüyor. KAAN savaş uçağının ana motoru TF35000 ve yardımcı güç ünitesi APU60 için geliştirme faaliyetleri planlandığı şekilde devam ediyor” ifadelerini kullandı.

“KAAN’ın Geleceği Tek Bir Ülkenin Motoruna Bağlı Değil”

KAAN’ın seri üretiminin yerli motor üzerinden planlandığını aktaran Görgün, “Seri üretimimizi riske atmamak için tek bir kaynağa bağlı kalmıyor, alternatifleri eş zamanlı olarak değerlendiriyoruz. Böylece hem takvimi güvence altına alıyor hem de milli motor geliştirme yol haritamızı kesintisiz ilerletiyoruz” dedi.

Prototip üretim sürecinde ihtiyaç duyulan tüm motorların tedarik edilerek Türkiye’ye teslim edildiğini açıklayan Görgün, “Prototip uçaklarımızın üretimi son hızla devam etmektedir” ifadesini kullandı.

Endonezya İhracatında Yerli Motor Kullanılacak

Yurt dışından motor tedarikinde yaşanabilecek olası sorunların Endonezya ile yapılan 48 adetlik KAAN ihracat anlaşmasını etkilemeyeceğini belirten Görgün, “Endonezya’ya ihraç edilmesi planlanan KAAN savaş uçakları, ABD menşeli motorlarla değil, milli motorlarımızla güçlendirilecektir” dedi.

“İki Yılda Çok Önemli Yol Katedildi”

Yerli motor çalışmalarında başlangıçta bir gecikme yaşandığını kabul eden Görgün, son iki yılda önemli ilerleme sağlandığını vurguladı. “Mühendislerimiz, araştırmacılarımız ve sanayicilerimizle birlikte her zaman daha iyisini hedefliyor, tam bağımsız savunma idealimiz doğrultusunda milletimizin güvenliği için durmaksızın üretmeye devam ediyoruz” dedi.

 

Tüm hakları SDE'ye aittir.
Yazılım & Tasarım OMEDYA