Drop Site News’un ortaya koyduğu belgelere dayandırılan iddiaya göre, internet devi Google, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun ofisiyle haziran sonunda 45 milyon dolarlık, altı ay süreli bir sözleşme yaptı. Bu anlaşma kapsamında Google, Netanyahu hükümetinin Gazze’de yürüttüğü propaganda stratejisinde “kilit bir yapı” olarak tanımlandı.
Haberde, reklamların YouTube ve Google’ın Display & Video 360 platformu üzerinden yayımlandığı ve İsrail hükümet belgelerinde bu çalışmaların doğrudan “hasbara” (propaganda) olarak adlandırıldığı belirtildi. Özellikle “Gazze’de yemek var, diğer tüm iddialar yalan” mesajı veren bir videonun sponsorlu içeriklerle 6 milyondan fazla izlendiği aktarıldı.
Raporda ayrıca, İsrail hükümetinin sosyal medya platformu X’e 3 milyon dolar, Fransız-İsrail ortaklığı Outbrain/Teads’e ise 2,1 milyon dolar reklam yatırımı yaptığı kaydedildi.
İddialar, İsrail’in Gazze’deki askeri operasyonlarını meşrulaştırmak için küresel dijital platformlara ciddi bütçeler ayırdığına işaret ediyor. Ancak şu ana kadar Google veya İsrail hükümeti tarafından bu iddialara ilişkin resmî bir açıklama yapılmadı.
Kaynak:
1.Drop Site News
2. Yeni Şafak
Diğer İçerikler