Mısır’ın Hızlı Tren Projesi Hayata Geçiyor

23 milyar dolarlık bu iddialı proje, Mısır’ın altyapısına önemli bir yatırım temsil ederek ulaşım sistemini modernize etmeyi ve ekonomik büyümeyi teşvik etmeyi amaçlıyor. 

h4 { font-size: 24px !important; } Print Friendly and PDF

Mısır, 660 kilometrelik hızlı tren projesinin ilk hattı için Ağustos ayında ilk Velaro yüksek hızlı elektrikli trenini almaya hazırlanıyor ve bu, ülkenin dönüştürücü yüksek hızlı demir yolu projesinde önemli bir dönüm noktası.

Siemens Mobility ile Mısır Ulusal Tüneller Otoritesi arasında, Orascom Construction ve Arab Contractors (Osman Ahmed Osman & Co.) işbirliğiyle, Mısır’da kapsamlı bir yüksek hızlı demiryolu ağının geliştirilmesini öngören proje projenin mutabakat zabıtlarının ilki Ocak 2021'de imzalanmıştı. Ağustos ayında Mısır ilk Ağustos ayında ilk Velaro yüksek hızlı elektrikli trenini alacak.

Proje tamamlandığında, toplam uzunluğu 2.000 kilometre olan üç hattan, 60 istasyondan, iki ana depodan ve beş bakım noktasından oluşacak. Demiryolu araç filosunda 41 yüksek hızlı tren, 94 bölgesel tren ve 41 yük lokomotifi bulunacak.

Ain Sokhna'yı Alamein ve Marsa Matruh'a bağlayacak ilk hat, 660 kilometre uzunluğunda olacak ve 13 yüksek hızlı tren ve 8 bölgesel tren istasyonu olmak üzere 21 istasyon ile merkezi kontrol ve izleme merkezini içerecek. Bu hat, Akdeniz ve Kızıldeniz’i birbirine bağlayacak.

Kaynak: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/Egypt_HSR_spring_2022.svg/1024px-Egypt_HSR_spring_2022.svg.png

23 milyar dolarlık bu iddialı proje, Mısır’ın altyapısına önemli bir yatırım temsil ederek ulaşım sistemini modernize etmeyi ve ekonomik büyümeyi teşvik etmeyi amaçlıyor.  Proje, Kızıldeniz ile Akdeniz arasında stratejik lojistik koridorlar oluşturmayı, kuzey ve güney Mısır'ı birbirine bağlamayı ve endüstriyel merkezleri limanlara ve tüketici pazarlarına bağlamayı amaçlıyor.

Bu hattan günlük 1 milyon yolcu, günlük 8,5 bin ton yük taşınması planlanıyor. Yüksek hızlı tren, tasarımının 250 km/saat hıza kadar çıkabilmesine imkan vermesi nedeniyle daha hızlı ve daha konforlu yeni bir toplu taşıma aracını temsil ediyor.

Mısır'daki yüksek hızlı demir yolu hatları ağı 60 şehri birbirine bağlayacak ve ülke için şu avantajları sağlayacak:

• Kızıldeniz ve Akdeniz'i birbirine bağlayacak yeni bir lojistik merkezi yaratacak ve 'Sokhna - 6 Ekim - Borg El Arab - Asvan' gibi endüstriyel üretim alanlarını 'Sokhna - İskenderiye' gibi ihracat limanlarıyla bağlamaya önemli katkıda bulunacaktır.

• Yeni tarımsal üretim alanlarını (Yeni Delta - Toshka - Batı Minya) kuzey ve güney bölgelerindeki tüketim alanları ve ihracat limanlarıyla bağlamak.

 • Turist alanlarını birbirine bağlayacak ve turistlerin Kızıldeniz plajlarının kendine özgü doğasının tadını çıkarabilecekleri ve aynı turizm programında arkeolojik, tarihi ve dini alanlar arasında dolaşabilecekleri çeşitli turizm programları oluşturmak.

• Ayrıca havaalanları (İdari Başkent - Helwan - Sfenks - İskenderiye - Alamein - Marsa Matruh - Assiut - Sohag - Luksor - Asvan - Ebu Simbel - Hurghada) ile limanlar ve yollar arasında entegrasyon sağlayarak çok modlu taşımacılığın açık bir örneğini oluşturur.

• Deniz limanları arasında (Sokhna – İskenderiye) bağlantı sağlayacak.

Doğrudan altyapı geliştirmenin ötesinde projenin inşaat aşaması, ekonomik büyümeye katkıda bulunarak ve işsizliği azaltarak binlerce iş yaratmaktdır. Ayrıca, demiryolu sisteminin sürekli işletmesi ve bakımı, uzun vadeli istihdam fırsatları yaratacaktır.
 

Tüm hakları SDE'ye aittir.
Yazılım & Tasarım OMEDYA