ABD'liler Çoğunlukla Haberleri Sosyal Medya Ağlarından Almayı Tercih Ediyor

Reuters Enstitüsü tarafından yayımlanan yeni bir araştırmaya göre, Amerikalıların yüzde 54’ü haberleri Facebook, X (eski Twitter) ve YouTube gibi ağlardan alıyor.

h4 { font-size: 24px !important; } Print Friendly and PDF

Reuters Enstitüsü tarafından yayımlanan yeni bir araştırmaya göre, sosyal medya ve video platformları, ABD'de haber tüketiminde televizyon ve geleneksel haber sitelerinin önüne geçti. Araştırma, Amerikalıların yüzde 54’ünün haberleri Facebook, X (eski Twitter) ve YouTube gibi ağlardan aldığını gösteriyor. Bu oran, televizyonun (yüzde 50) ve haber siteleri ile uygulamaların (yüzde 48) önünde yer alıyor.

Kişilik Temelli İçerikler Yükselişte

Rapor, kişilik temelli içeriklerin ve sosyal videoların yükselişinin sadece ABD’ye özgü olmadığını, ancak bu dönüşümün ABD’de daha hızlı ve etkili gerçekleştiğini vurguluyor. Podcast sunucusu Joe Rogan, en çok izlenen kişiliklerden biri olarak öne çıkarken, Amerikalıların yaklaşık yüzde 22’si son bir hafta içinde onun yorum ya da içeriklerine denk geldiğini belirtti.

Raporda, sosyal medya merkezli haberlerin geleneksel yayıncılar için ciddi bir meydan okuma oluşturduğuna dikkat çekiliyor. Araştırmanın yazarı Nic Newman, “Kişilik odaklı haber anlatımı, yayıncılık için yeni bir zorluk oluşturuyor” ifadelerini kullandı.

Siyasetçiler, Ana Akım Yerine Dostane Yayıncıları Tercih Ediyor

Araştırma, popülist siyasetçilerin geleneksel gazeteciliği baypas ederek, daha dostane ve partizan medya figürlerine yönelme eğiliminde olduğunu ortaya koyuyor. Bu kişiler genellikle daha az sorgulayıcı, ancak daha geniş erişim sağlayan mecralar olarak tanımlanıyor. Aynı zamanda, bu figürlerin yanlış bilgi yayma konusunda siyasetçilerle aynı oranda sorumlu olduğu düşünülüyor. Küresel çapta katılımcıların yüzde 47’si, bu çevrimiçi kişilikleri yanıltıcı bilgi kaynakları arasında gösterdi.

Elon Musk Sonrası X Platformunda Sağa Kayıyor

Raporda, X platformunun ABD'de haber kaynağı olarak kullanımının arttığı da belirtiliyor. Elon Musk’ın 2022’de platformu devralmasından bu yana, özellikle sağ görüşlü ve genç erkek kullanıcıların sayısında artış yaşandı. ABD’de kendini "sağda" konumlandıran kullanıcıların oranı üç katına çıkarken, Birleşik Krallık’ta da benzer bir eğilimle sağ görüşlü X kullanıcılarının sayısı neredeyse iki katına çıktı.

Öte yandan, Threads, Bluesky ve Mastodon gibi rakip sosyal medya platformlarının haber kaynakları olarak küresel etkisinin oldukça sınırlı kaldığı; bu platformların erişiminin yüzde 2’nin altında olduğu belirtildi.

Öne Çıkan Diğer Bulgular:

TikTok, haber için kullanımı en hızlı artan sosyal ağ oldu. Dünya genelinde yüzde 17’lik kullanım oranıyla geçen yıla göre dört puanlık bir artış gösterdi.

Yapay zekâ destekli sohbet botlarının haberlerde kullanımı yükselişte. 25 yaş altı bireylerde bu kullanım, genel nüfusa kıyasla iki kat daha fazla.

Ancak kullanıcıların çoğu, yapay zekânın haberleri daha az şeffaf, doğru ve güvenilir hâle getireceğini düşünüyor.

Tüm kuşaklar, hâlâ doğruluk konusunda geçmişi güvenilir olan haber markalarına değer veriyor; ancak bu kaynaklar artık daha az sıklıkla tercih ediliyor.

Bu kapsamlı araştırma, 48 ülkede yaklaşık 100.000 kişiyle yapılan anket verilerine dayanıyor.

 

Tüm hakları SDE'ye aittir.
Yazılım & Tasarım OMEDYA